A foglalkozások rendszeressége heti 1 x 60 perc.

1. Bevezető rész

  • Motiváló játékok, ráhangolódás
  • Bemelegítő járások

2. Fő rész

Középgyakorlatok

  • talajon (fekvésben, ülésben, különböző támaszhelyzetekben
  • állásban

Diagonál gyakorlatokat

  • sasszé
  • forgás előkészítés
  • játékos szökdelések, ugrások

3. Befejező rész

  • Ügyességfejlesztő játékos sorversenyek
  • Kreatív improvizációs játékok
  • Sorakozó, kivonulás

Az alábbi óravázlatomban – az egységes megfogalmazást előtérbe helyezve – következetesen a gimnasztikában szokásos kifejezéseket használtam, hiszen az életkori sajátosságoknak, ebben a korban, ez a leginkább megfelelő. Fontosnak tartom azonban megjegyezni, hogy már egészen pici kortól szoktatom a „tánc-nyelv”-hez is őket. A térdhajlítást pl. plié-nek, a nyújtást tendu-nek, a lábkivezetést développe-nak… és így tovább…– is hívjuk. Később, fokozatosan, teljesen áttérünk a francia balett szakkifejezések használatára.

Bevezető rész

Fő rész

Befejező rész

Az óra utolsó 15-20 percét a befejező játékokra szánom. Az „állatos” néven emlegetett játékunk – amellett, hogy nagy kedvenc – általánosan és sokoldalúan fejleszti a képességeket. Ez egyfajta váltóverseny, bár itt mi nem a gyorsaságra, hanem inkább a helyes kivitelezésre fektetjük a hangsúlyt. Miután kialakítottuk a 3-4 oszlopot, a gyerekek máris jelentkezhetnek, mindenki mondhat egy „állatot” vagyis egy feladatot. Pl. nyuszi, gólya, béka, fóka stb. A feladat pedig, hogy az adott állatot mintázó/utánzó járásban haladjanak végig a terem hosszában, majd vissza. Amikor visszaér, indulhat a következő.

Mikor már kellőképpen elfáradtak az ugrálásban futkározásban, és az utolsó gyerek is visszaért az oszlopába, következhet az emeletes játék. Nálunk most ez a sláger. Az alapfeladat a következő: improvizáció, méghozzá emeletenként haladva. Az első emeleten mindeni fekszik a földön és így „táncol”, mozog a zenére. A második emeleten már feljebb lehet jönni, ülésig, különböző támasz helyzetekig. A harmadik szinten már két lábon, álló helyzetben mozognak, de mindig csak egy emeletet használnak. A negyedik szint, amikor lehetőség van arra, hogy mind a három emeletet bejárják, szabadon váltogathassák a szinteket. Szoktuk lassú zenére, gyorsra, vidámra, szomorúra… Lehet több emelet is. Van, hogy meg kell jegyezni egy-egy mozdulatot, egy-egy emeletről, amit az óra végén egy nagy körben mindeni bemutathat… És még számtalan változat lehetséges…

Az óra legvégén felsorakoznak libasorban, és spiccvezetéssel, csípőre tett kézzel kivonulnak a teremből.

Jelentkezz tanfolyamainkra, akár év közben is!