A foglalkozások rendszeressége heti 1 x 60 perc.
1. Bevezető rész
- Motiváló játékok, ráhangolódás
- Bemelegítő járások
2. Fő rész
Középgyakorlatok
- talajon (fekvésben, ülésben, különböző támaszhelyzetekben
- állásban
Diagonál gyakorlatokat
- sasszé
- forgás előkészítés
- játékos szökdelések, ugrások
3. Befejező rész
- Ügyességfejlesztő játékos sorversenyek
- Kreatív improvizációs játékok
- Sorakozó, kivonulás
Az alábbi óravázlatomban – az egységes megfogalmazást előtérbe helyezve – következetesen a gimnasztikában szokásos kifejezéseket használtam, hiszen az életkori sajátosságoknak, ebben a korban, ez a leginkább megfelelő. Fontosnak tartom azonban megjegyezni, hogy már egészen pici kortól szoktatom a „tánc-nyelv”-hez is őket. A térdhajlítást pl. plié-nek, a nyújtást tendu-nek, a lábkivezetést développe-nak… és így tovább…– is hívjuk. Később, fokozatosan, teljesen áttérünk a francia balett szakkifejezések használatára.
Bevezető rész
Fő rész
Befejező rész
Az óra utolsó 15-20 percét a befejező játékokra szánom. Az „állatos” néven emlegetett játékunk – amellett, hogy nagy kedvenc – általánosan és sokoldalúan fejleszti a képességeket. Ez egyfajta váltóverseny, bár itt mi nem a gyorsaságra, hanem inkább a helyes kivitelezésre fektetjük a hangsúlyt. Miután kialakítottuk a 3-4 oszlopot, a gyerekek máris jelentkezhetnek, mindenki mondhat egy „állatot” vagyis egy feladatot. Pl. nyuszi, gólya, béka, fóka stb. A feladat pedig, hogy az adott állatot mintázó/utánzó járásban haladjanak végig a terem hosszában, majd vissza. Amikor visszaér, indulhat a következő.
Mikor már kellőképpen elfáradtak az ugrálásban futkározásban, és az utolsó gyerek is visszaért az oszlopába, következhet az emeletes játék. Nálunk most ez a sláger. Az alapfeladat a következő: improvizáció, méghozzá emeletenként haladva. Az első emeleten mindeni fekszik a földön és így „táncol”, mozog a zenére. A második emeleten már feljebb lehet jönni, ülésig, különböző támasz helyzetekig. A harmadik szinten már két lábon, álló helyzetben mozognak, de mindig csak egy emeletet használnak. A negyedik szint, amikor lehetőség van arra, hogy mind a három emeletet bejárják, szabadon váltogathassák a szinteket. Szoktuk lassú zenére, gyorsra, vidámra, szomorúra… Lehet több emelet is. Van, hogy meg kell jegyezni egy-egy mozdulatot, egy-egy emeletről, amit az óra végén egy nagy körben mindeni bemutathat… És még számtalan változat lehetséges…
Az óra legvégén felsorakoznak libasorban, és spiccvezetéssel, csípőre tett kézzel kivonulnak a teremből.